Ministrul Culturii e fan Radu Varia, via Ion Iliescu, sau așa e el, miserupist și indolent? Motivul imbecil pentru care vine la Târgu Jiu

Noul ministru al Culturii este fie indolent și miserupist, fie o simplă coadă de topor a lui Radu Varia, demolatorul Coloanei Infinite, via Ion Iliescu.
Cea mai importantă operă în aer liber a lui Brâncuși e abandonată în întuneric, de luni de zile. Autoritățile locale pretind că e super-iluminată și în deplină conformitate cu proiectul de iluminare, pe care refuză să-l arate, fiindcă e … ”secret”. Vulpescu minte că nu-l găsește în arhiva Ministerului, și niciunde în România, probabil. Dar nici nu e capabil să dea ordin propriului corp de control să cerceteze cum s-a distrus sistemul de iluminare a Coloanei, și de ce nimeni nu face nimic ca să-l repare sau să-l înlocuiască.
Deși Ansamblul Brâncuși e aproape de stadiul de ruină, fiindcă ”nu-s bani de restaurare”, Vulpescu vrea să înființeze la Târgu Jiu un Muzeu Brâncuși. Adică încă o porcărie pe care să atârne numele părintelui sculpturii moderne, încă o structură publică în care să colcăie alte zeci de lipitori de afișe, care ”să se ocupe” de Brâncuși… Încă o porcărie, pentru care – dacă e musai să-l batjocorim în continuare pe Brâncuși – sunt bani, da?
Ionuț Vulpescu, noul ministru al Culturii, ar urma să vină miercuri la Târgu Jiu, la comemorarea a 60 de ani de la moartea lui Brâncuși. Cu ce scop? Oficial nu se știe, pentru că biroul de presă al Ministerului Culturii e la fel de indolent și miserupist ca și Vulpescu. Mi-am permis să sun la biroul de presă și să întreb care-s obiectivele asumate de ministru în perspectiva vizitei la Târgu Jiu, dar obosita care mi-a răspuns m-a obligat să formulez neapărat o întrebare (așa complicată) în scris.
Neoficial, în absența oricăror informații oficiale de la Minister, am aflat că Vulpescu vine pentru un motiv extrem de imbecil, sugerat de imbecilii locali: să găsească cea mai bună locație pentru viitorul Muzeu Brâncuși. Oficial, nu-s bani pentru remetalizarea Coloanei, nu-s bani să montăm două becuri, nu-s bani pentru restaurarea operelor din piatră, avariate în urma spălării lor cu jet de apă sub presiune, nu-s bani pentru modernizarea Axei Brâncuși, dar cu toate acestea SUNT BANI pentru Muzeul Brâncuși.
Întrebarea firească e: după ce identifică Vulpescu clădirea și atârnă o pancartă de ea, cu textul ”Muzeul Brâncuși”, ce băgăm în ea, iliescule, ca să-și justifice titulatura? De cam câte zeci de milioane de euro e nevoie ca să nu-l jignim încă o dată pe Brâncuși folosindu-i numele pe încă o chestie de doi lei? Sau poate că n-au încăput toți lipitorii de afișe de la PSD în cele două ”centre Brâncuși” din Târgu Jiu, și tocmai de-aia facem și Muzeu Brâncuși, fără nimic în el, ca să inventăm alte sinecuri …
Vulpescu lucrează din fragedă pruncie ca consilier al lui Iliescu, căruia îi datorează toate sinecurile pe care le-a ocupat de-a lungul timpului. Vulpescu a mai fost ministru al Culturii, tot degeaba, în perioada 2014 – 2015, când tot ce a putut face pentru operele lui Brâncuși a fost să le pună pe afișele electorale ale lui Ponta.
Cum Iliescu l-a susținut pe Varia în demolarea Coloanei Infinite, și cum Vulpescu e pupilul lui Iliescu, începem să înțelegem de ce ditai ministrul Culturii ne-a răspuns oficial că nu găsește în arhiva Ministerului proiectul aferent sistemului de iluminare a Coloanei Infinite. Prin absurd, dacă tot s-a pierdut, odată cu contractul Bechtel (care, a propos, iliescule, s-a găsit între timp), ce l-a împiedicat pe sinecurist să dea ordin să se monteze două becuri pe simbolul fundamental al identității culturale autohtone? Sper că nu Iliescu și sper că nu Varia. Probabil că așa-i el, miserupist și indolent.
Un ministru al Culturii responsabil, odată ajuns la Târgu Jiu, s-ar întreba de ce-s pline de mușchi și licheni operele din piatră ale Ansamblului Brâncuși, și ce e de făcut, ce-i cu petele de rugină de pe Coloană, cum a fost distrus sistemul de iluminare din Parcul Coloanei, de ce imbecilii locali aprobă hotărâri de Consiliu Local în care pretind că scrijelirea Coloanei nu e infracțiune, ci contravenție, cum au reușit aceiași imbecili să delege o persoană urmărită penal pentru distrugerea Porții Sărutului să-i fie ghid ambasadorului SUA, și să-i explice cât de gingaș îngrijesc autoritățile locale operele brâncușiene, de ce  nu e public și nu e postat pe niciun site proiectul de modernizare a Axei Brâncuși, de ce nu e publică nicio frântură din raportul de cercetare a Ansamblului Brâncuși, la care lucrează de doi ani Institutul Național de Optoelectronică, cum și pentru cine s-au înființat parcări ilegale, în parc, în zona de protecție a Ansamblului Brâncuși, ce caută cârciuma aia slinoasă lângă Poarta Sărutului, de ce n-au acces turiștii în Casa Gănescu, care l-a găzduit pe Brâncuși, în perioada 1937 – 1938, și multe alte lucruri. Dar nu, iliescul e foarte preocupat să-nființeze Muzeul Brâncuși. Pe final, insist să fiu și eu imbecil, și să propun ca-nnăutru, în Muzeu, să fie expuse osemintele lui Brâncuși, pe care iliescul se poate apuca, de-acum, să le repatrieze, în parteneriat cu Laurian Stănchescu, și cu Consiliul Științific al Centrului Brâncuși, mare amator de festivități comuniste, de chiolhanuri capitaliste, și-atât.