Ca-n România! Turism de groază la Salina Ocnele Mari, din județul Vâlcea
Ca-n România! Turism de groază la Salina Ocnele Mari, din județul Vâlcea
De cititInvestigatiiUltra - Scurte2 martie 2016


 
Încă o bijuterie turistică din România este administrată în cel mai neaoș stil românesc, într-o batjocură totală față de turiști.
Este vorba de Salina Ocnele Mari, din județul Vâlcea.
Am revenit acolo într-una din zilele trecute, și am plecat dezgustat, la fel ca alte sute de turiști.
Încep cu lucrurile pe care, fiind în România, le-aș fi trecut cu vederea. Este vorba de o serie de deficiențe pe care le-am întâlnit și anul trecut, și care sunt generate de proasta administrare și de economiile pe care încearcă să le facă Sucursala Exploatarea Minieră Râmnicu Vâlcea.
Raportat la suprafața salinei, personalul este subdimensionat și nevoit să alerge de la un punct turistic la altul, în timp ce vizitatorii așteaptă să fie serviți. Salina este slab iluminată, din aceleași rațiuni de a face economie. Unele dotări de la locurile de joacă pentru copii sunt la fel de defecte ca anul trecut și nimeni nu pare preocupat să le repare sau să le înlocuiască. Dinspre ”restaurantul” salinei duhnește o duhoare de mâncare de spital comunist, care îți cam întoarce mațele pe dos.
Cel mai deranjant este, însă, modul în care se face transportul în și dinspre salină.
Anul trecut am încercat să trec peste mirosul de brânză și peste slinul din autobuzele cu care sunt transportați turiștii, pe considerentul că așa e la noi, în România.
La ultima vizită, de zilele trecute, s-a sărit, însă, calul rău de tot.
Am văzut zeci de părinți cu copii mici, veniți în scop terapeutic la salină, nevoiți să aștepte până la o oră afară, în frig și vânt, după singurul autobuz pus la dispoziția turiștilor într-o zi de duminică. La Salina Ocnele Mari, în ciuda costurilor mari de acces, nu există nicio sală de așteptare și nici măcar un adăpost care să protejeze turiștii de curent și de vânt. Angajații salinei explicau că autobuzele firmei cu care s-a făcut contract de transport al turiștilor se defectaseră, de aceea accesul se făcea cu un singur mijloc de transport, lucru care obliga turiștii să aștepte la nesfârșit, atât la intrare cât și la ieșirea din salină.
 

 
În cele din urmă, un autobuz suplimentar, extrem de antic, numai bun de dus la un muzeu al autobuzelor din mileniul trecut, și-a făcut apariția, spre sfârșitul zilei, și a încărcat turiștii ca sardelele, claie peste grămadă. Este evident că nici după tragedia de la Colectiv în România nu se schimbă absolut nimic, iar organele care ar trebui să taie în carne vie și să ia măsuri drastice sunt la fel de absente și de șpăguite.
 
sardele la salina targu ocna
sardele la salina targu ocna 2
De pe site-ul Societății Naționale a Sării S.A. București n-am putut afla cu ce societate se asigură transportul turiștilor. Pe acel autobuz în curs de dezintegrare era trecut, însă, logo-ul companiei OBADA TRANS.
 
autobuz obada trans
autobuz obada trans 2

Pentru orice firmă de transport persoane, să asiguri accesul turiștilor veniți la salină din toată România și, unii dintre ei, chiar din afara țării, reprezintă înainte de toate o excelentă oportunitate de promovare. Din păcate, majoritatea managerilor din acest domeniu refuză să se preocupe de imaginea companiilor pe care le conduc.  Pe de altă parte, eu cred că ajungi să aloci astfel de autobuze în cadrul unui contract semnat cu o companie de stat, așa cum este cazul de față, doar dacă șpaga a fost extrem de mare, și atunci o faci ”în dușmănie” sau având garanția că beneficiarul șpăguit nu o să măcăne absolut deloc.
Ridicolul capătă dimensiuni paranormale în momentul în care constatăm că această companie, care pune fiare vechi în mișcare pe drumurile naționale, se laudă, pe propriul cont de facebook, că deține exclusiv autocare moderne, cu care urcă și pe Transalpina.
 
obada 1
 
În mod normal, unei firme care transportă turiștii ca pe sardele, prin galeriile kilometrice ale unei mine de sare, cu astfel de autobuze, ar trebui să i se retragă licențele de transport instantaneu.
Mai mult, conducerea de la Sucursala Exploatarea Minieră Râmnicu Vâlcea ar trebui să-și prezinte demisia de onoare. Îmi cer scuze. Am scris, din greșeală, onoare, ori nu poate fi vorba de așa ceva în cazul unor directori care tratează turiștii într-un asemenea hal, punându-le chiar și viețile în pericol.

”Mașina aia nu e veche. E chiar adecvată!”

Administratorul Obada Trans, Gheorghe Obadă Marinescu, ne-a oferit următorul punct de vedere:
”S-a stricat mașina lor și m-au invitat. Am avut contract patru ani la rând, acum nu mai este contract. Mașina aia e veche? Nu poate să fie veche mașina aia. Este o mașină cu locuri în picioare, care are pe certificatul de înmatriculare 92 de locuri și e special adecvată cu locuri în picioare. Și-așa de mâine încolo nu mă mai duc. Mi-am distrus mașinile, n-am rămas cu un leu toată vara pentru că mașinile se duc, nu le mai dau!”
Judecați dumneavoastră …

    Adaugă un comentariu

    Adresa ta de email nu va fi publicată.