Masonii l-au încălecat pe Brâncuși, cu aprobare de la Cârciumaru
Masonii l-au încălecat pe Brâncuși, cu aprobare de la Cârciumaru
InvestigatiiPovara Brâncuşi17 mai 2012

Pe toate afișele și înscrisurile aferente Taberei de Sculptură “Brâncușiana” organizată la Târgu Jiu, în 2011, de mai multe instituții publice, apar o serie de simboluri masonice, inserate intenționat de directorul demisionar al Centrului “Brâncuși”, Ovidiu Popescu. Acest fapt este de o gravitate extremă și nu trebuie trecut cu vederea. Deși libertatea de conștiință și de asociere este un atribut definitoriu pentru natura umană, nu putem admite ca instituții publice să promoveze, pe bani publici și pe spinarea titanului sculpturii moderne, Constantin Brâncuși, interesele masoneriei.
Pe perioada întregului său mandat de director la Centrul “Brâncuși”, Ovidiu Popescu a slujit mai degrabă interesele acestei mișcări, pretându-se la a lansa în cadrul “Brâncușiana” o producție literară cu valoare incertă, intitulată sugestiv “Sterilet”, aparținând unuia din “frații” săi din masonerie, Carol Hârșan. La aceeași manifestare, Popescu a invitat-o și pe una din “surorile” sale, pictoriţa Cristina Lauric, din Suceava, membră a unei loji masonice feminine, asiduu sprijinită în cariera de artist plastic de “Lions Club”, structură, de asemenea, masonică.
Înțelegem că printre îndatoririle de bază ale fiecărui mason se numără promovarea masoneriei și a “fraților” din această mișcare. Dar de ce s-a permis ca Popescu să facă aceste lucruri pe bani publici, pe spinarea lui Brâncuși și în cadrul unei manifestări culturale altădată de excepție? Popescu este liber să se înscrie și să militeze chiar și pentru Asociația Mâncătorilor de Rahat cu Polonicul, dar să o facă în timpul liber și pe banii lui, și fără a afecta în vreun fel giuvaerul acestui ținut – Ansamblul Sculptural “Calea Eroilor”.
Deloc întâmplător, masoneria a fost omniprezentă în ultimele decenii în problema Brâncuși. Startul l-a dat teroristul cultural Radu Varia, care a lansat ideea că Brâncuși s-a format ca și creator de geniu în sânul masoneriei, care l-a smuls dintr-un spațiu retrograd, România, și l-a ajutat să ajungă într-un mediu cultural favorabil, la Paris. Că opera lui nu are nicio legătură cu țara de origine. Din planul interpretărilor retarde, agresiunile au continuat în plan fizic. Masonul Radu Varia a ciopârțit Coloana Infinită, sub pretextul restaurării, și a încercat mutarea bisericii ortodoxe Sfinții Apostoli Petru și Pavel de pe Calea Sacră a Artei Moderne. Întâmplător, a și luat foc în acea perioadă. Pur întâmplător.
Ucenicul lui Radu Varia, masonul Ovidiu Popescu, singurul ziarist din Gorj care l-a susținut consecvent pe teroristul cultural în barbariile comise la Târgu Jiu, timp de 15 luni ca director la Centrul „Brâncuși” a refuzat să restaureze Poarta Sărutului, deși plouă în monument și consecințele sunt incalculabile. Un director responsabil ar fi dormit pe scările Ministerului Culturii, pentru obținerea avizelor și a fondurilor necesare. Popescu a lălăit-o și s-a plimbat teleleu prin lume, pe bani publici, iar la Târgu Jiu și-a invitat, instituțional, frații din masonerie, profitând că orașul e condus de semianalfabeți care nu văd și nu pricep nimic.

Simboluri masonice pe afișele de la Tabăra de Sculptură

Atât în bannerele taberei de sculptură de anul trecut, cât și în plachetele oferite ca premii unor participanți, Popescu a inserat, pe fundal, o imagine care conține mai multe simboluri masonice: Un Zid alcătuit din Pietre Brute și Pietre Șlefuite, peste care sunt așezate o Frunză de Acacia (salcâm), un Compas, Ciocanul de Spart Piatra și Dalta. N-are sens să detaliez aici ce semnifică fiecare, în accepțiunea masoneriei. Repet doar că ce a făcut Popescu este inadmisibil, mai ales pentru că e vorba de Brâncuși.

GORJNEWS solicită răspicat explicații clare tuturor instituțiilor co-organizatoare ale taberei de sculptură ce a fost guvernată de însemnele masonice amintite anterior. Este vorba de Primăria Târgu Jiu, Consiliul Local Târgu Jiu, Centrul Municipal de Cultură “Constantin Brâncuși”, Uniunea Artiștilor Plastici din România, Asociația Gorj a Artiștilor Profesioniști și Universitatea “Constantin Brâncuși”.

Popescu fuge, după modelul brevetat de Buliga

În urmă cu două săptămâni i-am cerut public primarului Florin Cârciumaru să-l demită pe Ovidiu Popescu de la conducerea Centrului „Brâncuși”. La doar câteva zile distanță, Popescu a demisionat. Gestul său nu rezolvă nimic, pentru că timpul pierdut și relele făcute dinadins sub conducerea sa nu se mai pot repara. Apoi, Popescu nu trebuie lăsat să plece așa cum a plecat Sorin Lory Buliga, geologul căruia Cârciumaru i-a permis ani de zile să-l batjocorească pe Brâncuși. Popescu este dator cu un bilanț public real al activității sale. Minciunile debitate la conferința de presă pe care a ținut-o în februarie a.c. la Primăria Târgu Jiu, când, chipurile, și-a prezentat public bilanțul după un an de activitate, vor fi demontate fiecare în parte aici, în GORJNEWS.

Încă o flegmă pe obrazul lui Brâncuși. “Stomatoloaga de Herculane” se întoarce. Iartă-ne, Nae!

La modul foarte sincer, aș fi preferat ca primarul Cârciumaru să mă agreseze pe mine la modul fizic decât să-l scuipe încă o dată pe Brâncuși. A făcut-o atunci când, plecând urechea la sfătuitori proști sau rău-voitori, a numit-o pe Teodora Ciobanu director interimar la Centrul “Brâncuși”. De ce?
1.Pentru că oamenii de cultură din Gorj spun de peste 10 ani că “stomatoloaga de Herculane”, așa cum inspirat o numea regretatul Nae Diaconu, n-are nicio treabă cu managementul unei instituții de cultură. A fost ani de zile director la Centrul “Brâncuși”, și în urma ei au rămas doar scandaluri imense.
2.Pentru că la ultimul interimat al Teodorei Ciobanu, în era post-Buliga și în pre-Popescu, Consiliul Local și primarul Târgu Jiului au semnat cea mai mare tâmpenie din ultimii o sută de ani: acordul de construire a Centrului American de Reinterpretare a Creației Brâncușiene, la poala Coloanei Infinite. Teodora Ciobanu trebuia să-i spună primarului că documentul conține prevederi ilegale, contrare intereselor orașului, potrivnice lui Brâncuși însuși. Dovada? La un an de la semnare, Cârciumaru și Consiliul Local, ca urmare a campaniei din GORJNEWS, s-au retras din parteneriatul cu americanii. Nu am certitudinea că au dreptate cei care spun că Teodora Ciobanu a fost direct interesată financiar să se construiască acea clădire de 1400 metri pătrați. Dar voi investiga și o voi spune public, dacă lucrurile stau așa. Cert este că doctorița fără pacienți, licențiată la “cu plată”, a ținut cu oaspeții, deci cu americanii, în foarte sensibila chestiune a Centrului American. Lucru impardonabil.
3.Astăzi, Teodora Ciobanu este menținută de Cârciumaru ordonator de credite la două instituții publice cu bugete cumulate de zeci de miliarde de lei, bani publici: Centrul “Brâncuși” și Direcția de Protecție și Asistență Socială. Fătuca asta, însă, are în derulare împotriva ei nenumărate executări silite, de la persoane fizice și instituții bancare. Dacă vrei să te angajezi gestionar la cel mai amărât butic, trebuie să-ți pui gaj apartamentul. Deși aș vrea, nu pot pricepe de ce-i lasă Cârciumaru, în aceste condiții, zeci de miliarde pe mână.
4.Teodora Ciobanu și-a luat după ea, ca subordonat, soțul, la toate instituțiile publice pe care le-a condus, cum își iau căngurițele puii în marsupiu. Mie și treaba asta îmi generează scârbă. Ca plătitor de taxe și impozite, am pretenția ca la Centrul “Brâncuși” să nu avem un director scârbos.
Potrivit surselor noastre, Teodora Ciobanu încearcă să renunțe la postul de director al Direcției de Protecție și Asistență Socială și să se definitiveze ca director la Centrul “Brâncuși”. Deci, vizează un “interimat” de foarte lungă durată.
GORJNEWS va scrie în fiecare număr despre dezastrul administrării Ansamblului Sculptural “Calea Eroilor”, până la intrarea în normalitate.

2 COMENTARII
  • gogu 19.05.2012 la ora 10:37 am
    Don' primar asa rau ai ajuns sa ***** ****** acestei ******* ambulante. E o **** mai ceva decat EBA. Rau faci jupane si o sa pierzi multe voturi din cauza ***** asteia.
  • gabi 24.05.2012 la ora 9:38 am
    Astept cu nerabdare ziua in care"edilii "acestui oras(ma refer si la Primarie si Consiliul Local) vor decide ca Zilele orasului sa se desfasoare in Parcul central si in cel de la Coloana.Arta si cultura in oras sunt chestiuni de mana a saptea , mai bine dai alegatorului balci, bere, mititei si tiganie.Nu m-ar mira daca in anii urmatori cei care conduc orasul vor hotari sa inlocuiasca Masa tacerii cu un gratar urias pe care sa sfaraie mititeii , pe Aleea Scaunelor sa fie instalati romii cu haine second hand,la Poarta Sarutului sa fie instalat un circ ambulant cu ursi plimbati in lant si un om ghiulea care sa distreze audienta,iar in locul Coloanei sa posteze un dozator de bere la care sa se "adape" poporul. Educatia si civilizatia inseamna arta,cultura, bun simt si eleganta nu balci, nori de fum de la gratare, manele, cat mai multe culori stridente si galagie excesiva. Din pacate in Gorj conducatorii ce s-au perindat in functii inalte nu au fost oameni cu dragoste de carte, culti sau cultivati, ci iubitori de manele imbracati in treninguri cu burta (vezi Dorel Visan in Senatorul melcilor) pentru care sculpturile din carne tocata sunt cele mai valoroase opere de arta..... PS Din pacate in ultimii ani s-au intamplat lucruri greu de imaginat.Exagerarile din textul meu se doresc a fi o critica care sa conduca la solutii constructive si nu o eventuala sursa de inspiratie pentru cine stie ce minte luminata......
Adaugă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *