Mizerabilii ce se vor „panduri“ doar pentru interese
Mizerabilii ce se vor „panduri“ doar pentru interese
Fotbal9 iulie 2014

Joc fără fente, de Rică MĂCEȘANU

Numele Pandurii a ajuns să fie batjocorit la orice colț de stradă, oricând și de către oricine. Asta e situația reală și, omul simplu, iubitorul de fotbal o simte chiar dacă anumiți neoameni se chinuiesc să creeze o falsă impresie aruncând cu noroi în stânga și în dreapta. Comentariul făcut săptămâna trecută mi-a adus o mulțime de mizerii la care o să răspund la timpul potrivit PENTRU SUFLETELE ADEVĂRAȚILOR IUBITORI AI ECHIPEI DE FOTBAL PANDURII TÂRGU-JIU. Gata, s-a terminat cu alba-neagra, oamenii vor fotbal, s-au săturat de balamuc, de anchete polițiste, vendete politice sau frustrări personale. Că tot vorbeam de balamucul în care erau implicați bani de ai lui Condescu, eu și o mulțime de oameni care m-ar fi ajutat, iar acum le întorc spatele, vă rog să încercăm să avem puțină imaginație…
Îmi cer scuze, imaginația nu este numai acel sentiment pe care îl trăiesc unii când, desfigurați, cu ochii cât cepele, cu priviri de nebuni se gândesc doar la grămezi de bani și la femei. Încă o dată, cu scuzele de rigoare pentru cititorii noștrii, le aduc aminte postacilor hulpavi cam ce este imaginația… Cum, necum, ați făcut și voi o școală și, la materia psihologie, profesorul a luat la un moment dat un stilou, a împrăștiat cerneală pe o coală de hârtie, după care a întrebat clasa ce reprezintă respectiva pată. Ei, bine, unii au văzut stele, au văzut ape ce curg printre stânci, alții rachete, dar au fost și cazuri de elevi care nu au putut să perceapă acea pată decât ca și un bou sau o vacă. Asta e imaginația, oameni buni. Fiecare recaționează după cum îl duce…
Continuăm lecția de imaginație și, să presupunem că săptămâna trecută aș fi scris următorul text: „Mahărul Condescu, omul care s-a îmbuibat de pe urma echipei Pandurii Târgu-Jiu a căzut la pace cu Nicolae Sarcină, patronul firmei Succes. După ce a făcut atâtea afaceri sub paravanul Pandurii, Condescu, fără pic de respect față de iubitorii fotbalului, de istoria națională, a cedat brandul Pandurii lui Sarcină. Condescu pune astfel capăt unei istorii frumoase, pe care a vândut-o tacit unui particular. Mărine, trebuia să știi că Pandurii nu este proprietatea ta și, ca un nesimțit ce ești, ai lăsat brandul pe mâna unui negustor…“ Imaginați-vă că aș fi scris asta… Ce m-ar fi aplaudat unii care nu au transpirat o secundă pentru Pandurii, iar acum sunt la masa bogaților!  Care era subiectul comun? Unul singur: CEDAREA ÎNTR-UN MOD RUȘINOS A BRANDULUI PANDURII.
Probabil, dacă scriam despre Condescu, unii mă bănuiau că aș fi luat bani de la dușmanii săi, pentru a-l defăima, eu nedorind însă decât să arăt afacerea cu Sarcină, care a mai și declarat că a luat marca Pandurii, dar la echipă dă doar o masă. Deci, în mintea unora încolțea ideea că adversarii lui Condescu mă plăteau să-mi strig durerea. Cine sunt adversarii lui Condescu? Călinoiu, Ciurel, Prunariu…
Ani de zile i-am făcut presă favorabilă lui Mihai Prunariu, l-am criticat mai mult decât gazetărește pe Marin Condescu, iar după logica unora care au văzut în pata de cerneală doar un bou sau doar o vacă, ar fi trebuit acum să am prinsă de o mână o brățară pentru luare de mită… Brățara cealălaltă la mâna cui trebuia să atârne?
Nu pot să cred că un mesaj nesimțit, care mă trimite în tagma neoamenilor a fost scris de Mihai Prunariu. Acesta a scris presă și vă invit să căutați în arhiva „Obiectiv Gorjean“ și „Scandal de Gorj“ pentru a observa că poziția sa era una verticală. Desfigurații de himera banului nu își dau seama în ce rahat se bagă, dar până atunci continui cu articolul imaginar: „Deși urmează să primească grămezi de bani de la UEFA, Marin Condescu nu a fost în stare să aducă până în prezent doi fundași centrali, post care a creat atâtea probleme.“ Nu am scris asta, situație ce se regăsește în prezent, respectând decizia antrenorului în privința transferurilor, și nu am vrut să fac vâlvă cu faptul că noua conducere de la Pandurii aduce jucători refuzați de divizionare B. Mi-am văzut de treabă, i-am lăsat pe oameni să muncească în speranța că Pandurii va redeveni ce a fost. Iată că imediat ce scriu despre umilința numită înstrăinarea brandului Pandurii, și unii se simt cu musca pe căciulă, se găsesc niște netrebnici să îmi vorbească despre bani de la Condescu, despre ajutoarele primite, deși nu știu care sunt ălea.
Stau și mă gândesc la colegii din presă care sunt pe administrație și politică. La fiecare sărbătoare, instituțiile oferă cadouri celor cu care colaborează. Pe la stadion ziariștii primesc câte un produs sportiv drept cadou, o dată la câțiva ani, deși au promovat imaginea clubului într-o veselie. Îl invit pe cel care scrie aiureli să vadă cum sunt premiați jurnaliștii acreditați la alte cluburi, și după aceea să vorbească. Nu vorbim despre mită, discutăm despre imaginea pe care știe să și-o facă un club. Mergeți și vorbiți cu gazetarii acreditați la Steaua, Dinamo, CFR Cluj, Petrolul și aflați cum sunt tratați, indiferent de poziția jurnalistică adoptată. Oricum, penibilitatea de a oferi un cadou simbolic din bani publici și a te aștepta ca să furi clubul și să îl duci acasă, fără ca jurnaliștii să semnaleze asta, nu poate fi clocită decât de o minte bolnavă. Înainte de a vă prezenta două materiale scrise în urmă cu câteva luni, în care îmi exprimam revolta față de afacerea Pandurii-Sarcină, o dovadă vie CĂ NU M-AM SCHIMBAT DEODATĂ, așa cum am fost acuzat, haideți să vă spun două povești din multele trăite alături de Pandurii.
Imediat după promovarea în Liga I (în urmă cu zece ani eram pe val), iubitorul de fotbal din Târgu-Jiu nu prea se mai regăsea. Avea în suflet pe Știința, pe Steaua, pe Dinamo, pe Rapid sau alte echipe. Dragii mei, mergeam ca un milog, cu mâna întinsă la clubul Pandurii pentru a cere materiale promoționale. Fulare, eșarfe, fanioane, autocolante, calendare și o mulțime de mărunțișuri, lucruri pe care LE DĂRUIAM CUNOSCUȚILOR. De ce făceam asta? Pentru că în momentul în care vedeam fularul la gâtul unui gorjean, când vedeam fanionul la retrovizoarea mașinii unui prieten simțeam că am semănat dragostea de Pandurii în sufletul unui om. Tot așa am procedat și cu câțiva colegi din alte județe, cu care colaborasem și mă tot tachinau în privința istoriei noastre.  Imaginea echipei ăsteia nu s-a creat peste noapte, nu s-a ajuns cât a-i clipi din degete în cupele europene. Au fost atâția oameni neștiuți care au promovat dragostea față de Pandurii, și nu au făcut-o în restaurante de lux, la întâlniri ce se doreau elevate.
Hai să vă mai spun una… La un moment dat directorul de imagine al Pandurilor de pe atunci, jurnalistul bucureștean Bogdan Tudor, se afurisise și nu dorea să mai ofere tichete gratuite copiilor din galerie. Nerozilor care astăzi v-ați trezit, dintr-o dată, cu leafă la Pandurii, vă spun că mi-am dat cămașa jos și am aranjat mai multe reclame pe marginea pistei stadionului, pentru ca niște copii fără bani în buzunare să-și poată cultiva dragostea de Pandurii.
Condescu a plimbat ziariștii care îl făceau praf prin toată Europa, nu mai vorbesc de tot felul de contracte cu o parte din media, și i-a privit în ochi pe aceia pe care cu adevărat i-a ajutat enorm, dar nu le-a spus o vorbă urâtă. Mie de ce îmi spuneți vorbe urâte? Știți câți oameni de sport pe care i-am ajutat ani de zile m-au sunat când zăceam pe un pat de spital? NICIUNUL! Spunea cineva că în viață nu contează studiile, contează caracterul unui om. Fac legătura  cu Mărin și ziariștii pe care i-a plimbat (eu n-am dormit o noapte la vreun hotel pe banii echipei) și, da, neomule ce mi-ai scris atâtea mizerii, îți spun că în cazul ăsta sunt fan Condescu.

Iată cum urlam, efectiv, în rânduri, sperând că brandul Pandurii nu va ajunge pe mâinile unui om de afaceri, fie el Ionescu, Popescu sau Sarcină:

„Împăratul Gorjului“, Nicolae Sarcină, încearcă de luni de zile, în mod pervers, să pună mâna pe brandul Pandurii!

• Condescu era arătat cu degetul de toată lumea, în timp ce Sarcină lucra muțește pentru a pune mâna pe Pandurii
• Cererea lui Sarcină intră în conflict de interese cu CS Lignitul Pandurii1963 și CS Pandurii Târgu-Jiu 1990, branduri care aparțin de facto și de drept comunității locale și sportului românesc
• Deși nu are statutul oficial de sponsor sau asociat, firma lui Nicolae Sarcină apare pe tricourile echipei Pandurii
• Firma Succes Nic Com a intrat deja în câteva parteneriate cu formația de fotbal
• Mai nou, fotbaliștii mănâncă pe la fosta Cantină Grimex, transformată în restaurant de Nicolae Sarcină
• Pentru meciul pandurilor de la Giurgiu, cu Astra, Nicolae Sarcină a promis galeriei DURII un autocar care să transporte gratuit suporterii la meci
Începutul anului 2014 nu a fost unul tocmai liniștit pentru vicecampioana României la fotbal, Pandurii Târgu-Jiu. Așa cum mulți se așteptau, fostul președinte Marin Condescu a fost demis în data de 23 ianuarie a.c., la conducere fiind, cel puțin scriptic, în prezent, Eugen Pârvulescu. „Ziarul Gorjului“ a lansat însă informația potrivit căreia Marin Condescu și alte trei persoane dețin înregistrat la Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci (OSIM) brandul CS Pandurii Lignitul Târgu-Jiu 1963. În urma acestei informații a urmat un întreg haos, iar omul de afaceri Nicole Sarcină aștepta liniștit împlinirea unui alt vis…

Mutu tace, dar le face

Imediat ce presa locală a stârnit agitație în privința brandului și a lui Marin Condescu, conducătorii de la Pandurii dădeau asigurări că fostul șef nu va primi nici un ban și, mai mult decât atât, echipa nu își va schimba numele. Daniel Băloi, secretarul general al clubului Pandurii, liniștea fanii echipei, explicându-le că brandul pe care îl deține Condescu și ceilalți trei face referire la marca 45, ce stipulează activități juridice, pază persoane și obiective.
Mihai Prunariu, membru în Adunarea Generală a Asociaților din partea CEO (Pandurii au un acționariat format din asociați, nu din acționari, fiind o asociație) declara răspicat că Marin Condescu nu va primi niciun ban și eventual se va face rebranduirea echipei, spunându-i-se simplu Pandurii. În tot acest timp se vorbea despre posibilitatea cooptării lui Nicolae Sarcină ca sponsor sau asociat, însă, nicio vorbă despre marea lovitură pe care încearcă să o dea „împăratul Gorjului“.

Bomba bombelor pusă la cale, oficial, din decembrie

Intenționam să vă facem publică această situație sâmbătă (ziua apariției publicație noastre), însă, băieții de la „ochiul și timpanul“ au tras cu urechea și în presa locală a apărut joi, 27 februarie, o foarte scurtă informație (la rubrica „ultima oră“) care semnala că Nicolae Sarcină intenționează să devină deținătorul mărcii Pandurii. Știrea nu era nicidecum de ultimă oră și, tocmai de aceea o publicăm încă de astăzi, 27 februarie, cu două zile înainte de data plănuită…
Firma Succes Nic Com a depus la OSIM o cerere de înregistrare a mărcii Pandurii la clasele 30, 31, 32, 35, 36, 41 și 42. DE REMARCAT CLASA 41 SE REFERĂ LA EDUCAȚIE, DIVERTISMENT, ACTIVITĂȚI SPORTIVE ȘI CULTURALE, IAR CLASA 35 SE PRIVEȘTE ACTIVITĂȚILE DE PUBLICITATE, GESTIUNEA AFACERILOR, LANȚURI DE MAGAZINE ȘI ACTIVITĂȚI DE IMPORT-EXPORT.
Această cerere a fost înregistrată la OSIM în data de 16 decembrie 2013, pe când prin presă apăreau dezinformări cu posibila implicare a lui Nicolae Sarcină la Rapid. Numărul de depozit al solicitării firmei Succes în cazul înregistrării mărcii Pandurii este M.2013-09223. Solicitarea lui Sarcină a fost publicată în data de 23 decembrie 2013 în broșura intitulată „Cereri de înregistrare marcă depuse în data de 16.12.2013“. Poziția cererii formulate de firma lui Sarcină este a 23-a.
TREBUIE ȘTIUT CĂ AUTORITĂȚILE LOCALE POT FACE CONTESTAȚIE LA CEREREA LUI SARCINĂ ÎN BAZA LEGII 84/1998. RĂMÂNE DE VĂZUT DACĂ NICOLAE SARCINĂ O SĂ FIE DERANJAT!
P.S. Rămâneți aproape de „Ziarul Gorjului“ pentru că vom reveni cu amănunte picante despre implicarea lui Sarcină la Pandurii. Sursa: Ziarul Gorjului

Sarcină dă mărunțiș la Pandurii, ia vagoane de bani de la CEO!

Omul de afaceri Nicolae Sarcină a pus mâna zdravăn pe Clubul Pandurii Târgu-Jiu.
Deja jucătorii de la Pandurii promovează magazinele Succes prin spoturi publicitare, iar chipul unuia dintre ei a și apărut alături de marca lui Sarcină.
Cinci clipuri cu fotbaliști de la Pandurii fac reclamă firmei Succes pe un post de radio din Gorj și Nicolae Sracină nu are cum să nu își frece mâinile de bucurie. Sponsorizează echipa de fotbal cu 100.000 de euro anual prin diverse servicii, dar „s-a încărcat“ de bani din afacerile pe care le-a făcut cu CEO, numai în trecut.
Conform ziarului „Național“ din 2 iulie 2013, Sarcină a primit contracte de 50 de milioane de euro în perioada 2010-2012 de la CEO. Cei de la ziarul „Național“ oferă mai multe amănunte, de reținut fiind faptul că „în perioada 2010-2012 CEO a încheiat 26 de contracte cu SC Succes Nic Com SRL, valoarea acestora fiind de 41,5 milioane de lei fără TVA. Tot o firmă a lui Sarcină, TPSUD Bâlteni a încheiat cu CEO contracte de 183,7 milioane de lei fără TVA“. Sursa: Ziarul Gorjului

    Adaugă un comentariu

    Adresa ta de email nu va fi publicată.