Cerasel Cuteanu: Ati facut un doctorat cu academicianul Vladutescu. Ei si? Recunosc ca, in timpul liceului, si eu am obtinut cateva ore de curs cu domnia-sa, ca urmare a unui concurs de filosofie. Senzational personajul si, totusi, … Cred ca nu meritati sa predati, ca titular, in invatamantul din Gorj, unde filosofia “trebie” sa insemne “scoala vietii”. Argumentati-mi ca nu e asa. Cu ce sunteti Dvs. mai special decat un … Gogonea, de exemplu?
Alin Negomireanu: Eu cred că domnul Gogonea Vasile este special, deoarece în anul şcolar 2012-2013, semestrul I, a avut mai mult de o catedră, cu toate ca e pensionar. Dacă filosofia în învăţământul din Gorj trebuie să însemne “şcoala vieţii”, ce trebuie să se întâmple ca educaţia gorjeană să aibă viaţă, adică, cum rămâne cu “viaţa şcolii”? Cred că trebuie să luăm legătura cu domnul Işfan pentru a afla de ce este domnul Gogonea special. Eu cred că este mai uşor să fim speciali (fiecare om este special în felul său) si mult mai greu să funcţionăm la nivel etic…
C.C: De ce nu vă respectati batranii? Mi-ati enumerat, in discutia noastra, pleiada de pensionari filosofi de la liceele Gorjului. Si ati mentionat, la “Traian Vuia”, o doamna fara studii de specialitate, care, totusi, preda Filosofie. Dvs nu ati auzit ca manelistii au scoala vietii, ca Gigi Becali? Nu vad care e problema, care e diferenta intre manelistii angajati de Isfan si filosofii “pe bune”? Credeti ca e nevoie sa faci doctorat cu – cum ziceati ca-l cheama – Vladescu? – ca sa predai filosofie in preuniversitarul lui Isfan? E al lui Isfan, totusi, un domn cu nota 5 la titularizare… Dvs cat ati luat la titularizare? De ce nu e e de ajuns “scoala vietii” sa predai Filosofie in Gorj? De ce nu asteptati sa ajungeti la pensie ca sa va titularizati? De expresia clasica – “filosoful nu face barba” nu ati auzit? Eu asa cred ca isi gandeste Senor Isfan strategia in Educatie…
A.N.: A respecta bătrânii nu înseamnă a tolera lipsa de etică din comportamentul unora dintre dânşii… Din fericire, ştiu că nu toţi bătrânii sunt ca domnii Gogonea, Lupu, si altii. Există şi seniori ca domnul Mihai Şora, Vlăduţescu Gh., Mircea Flonta, Ilie Pârvu, Valentin Mureşan, adevăraţi oameni care ştiu să fie în lume şi pentru ceilalţi. Nu este de ajuns „şcoala vieţii”, în accepţiunea dezvoltată de domnul Işfan la Inspectoratul Şcolar Gorj, deoarece modul acestuia de a înţelege educaţia înseamnă a face educaţie „fără suflet”, înseamnă a o falsifica şi a-i anula toate raţiunile care o fac posibilă. „Strategia” în Educaţie a domnului Işfan, bazată pe ameninţare, mediocritate şi lipsă de transparenţă, reprezintă o cale sigură spre eşec, ca anulare a valorii, înseamnă victoria răului…
C.C: Sa zicem ca inteleg punctul Dvs de vedere. Totusi, ce aveti impotriva d-lui profesor Gogonea? Stiati ca este unul dintre cei mai libidinosi pupincuristi – in interviuri – in ceea ce-l priveste pe presedintele Senatului UCB, Gorun, un domn protejat de PSD Gorj? De ce nu e in regula că Gogonea preda inca Filosofie, iar Dvs nu va puteti titulariza? Argumentati-mi! Ce parere aveti in legatura cu clanurile din Educatie si pupincuristii lor? Ma refer, ca sa fie clar, la familia Gorun si jenantul Gogonea… Sper ca intelegeti ca, la noi, in Gorj, asa se procedeaza: “filosoful” e bun la stat in genunchi in fata unui politruc, care- i garanteaza – prin PSD Gorj – postul de profesor. Si Leibniz, in care pretindeti ca va pricepeti, facea ceva asemanator, in ceea ce priveste – Dumnezeu-mai-stie-ce-print german al faramitarilor. Deci… ce va deranjeaza? Ce in neregula…? Stati domnule in genunchi!
A.N.: Nu mă deranjează faptul că sunt persoane cărora le place să stea în genunchi… E treaba dânşilor. Ceea ce mă nemulţumeşte (cu toate că la examenul de titularizare, din 30 iulie 2013 am obţinut nota 9,40, nota 9,20 examenul scris şi nota 10 la inspecţia efectuată la clasă), şi îmi generează o multitudine de neajunsuri, se datorează faptului că nu există seriozitate în privinţa modului în care sunt scoase posturile la concurs. Susţin acest lucru, deoarece în fiecare an (din experienţa celor opt ani de predare în învăţământul liceal), după etapele de repartizare (după epuizarea acestora) apar posturi (ore pentru predare) la Unităţi Şcolare prestigioase sau mai aproape de domiciliul meu. Aceste posturi sunt, în general, ocupate de pensionari (printre aceştia sunt persoane care au peste şase ani de când s-au pensionat), dar şi de persoane care nu au participat la examenul de titularizare, sau de persoane care au note mai mici (dar şi faptul că unii dintre profesorii consilieri, dar şi unii dintre profesorii titulari, primesc mult mai multe ore decât au dreptul, chiar la unităţi şcolare în care aceştia nu sunt titulari). Mai exact, nu exagerez cu nimic daca afirm ca, in preuniversitarul Gorjului, nu există transparenţă în privinţa modului în care sunt scoase şi ocupate posturile. Toate aceste aspecte denotă o totală contradicţie cu Legea Educaţiei Naţionale nr. 1 din 2011, cu modificările şi completările ulterioare, şi nu fac altceva decât să anuleze, mie si altor tineri dornici sa profeseze, şansa de a ne titulariza.
C.C: In legatura cu problema Dvs., ati petitionat Ministerul Educatiei. Ce v-au raspuns si explicati-mi cu ce V-a gresit ISJ Gorj! Ati mentionat ca ISJ Gorj V-a amenintat…? Dvs. stiti ca la ISJ sunt politruci preocupati doar de propria persoana si absolut dezinteresati de problemele reale din Educatie…? Dvs. de ce nu Va inscrieti intr-un partid politic? Eu va recomand PSD. Acolo e de ajuns sa fii pe nivelul de inteligenta al semi-analfabetilor Calinoiu si Carciumaru si ajungi un carierist pe nivelul lui Ciprian Florescu, Adi Tudor, sau Iulia Vina. Eu cred ca asa v-ati titulariza. Nu Va intereseaza?
A.N.: Menţionez faptul că domnul Director de la Corpul de Control din cadrul Ministerului Educaţiei (domnul Ion Trămîndan), de nenumărate ori m-a asigurat că s-au făcut verificările necesare şi, în urma acestor verificări, s-a constatat că problemele semnalate de mine sunt reale (chiar s-a accentuat că abuzurile, problemele de la INSPECTORATUL ŞCOLAR GORJ sunt mult mai mari). Problema este că nu am primit nimic scris din partea Corpului de Control al Ministerului Educaţiei, deşi am memoriu scris din data de 24. IV. 2014, Număr de înregistrare 16043. Domnul Director Ion Trămîndan a menţionat că răspunsul Corpului de Control a fost trimis luni 20 octombrie 2014 (Concluziile Controlului efectuat la nivelul unităţilor de învăţământ din judeţul Gorj, a spus domnul Ion Trămîndan sunt favorabile: „problemele sunt mult mai grave decât cele semnalate de dumneavoastră. Vă garantez că problema dumneavoastră va fi rezolvată”.) Cu toate acestea, răspunsul scris nu a ajuns la mine nici astăzi, 26 februarie 2015.
C.C: Cosiderati ca sunt ore de Filosofie pe care V-ati putea Dvs. titulariza in preuniversitarul gorjean, insa acestea sunt ascunse pentru pile? Cine le ascunde? Care e scopul? Unde sunt ore disponibile care sunt ascunse? Cand ati dat examen intru titularizare, nu ati avut nicio pila la nivel de ISJ sau in vreo scoala? Mită ati dat la vreun director? Stiti ca … la noi, in Gorj, chestiile astea, adica posturile didactice, se “vinde”.
A.N.: Exemplul cel mai clar este COLEGIUL NAŢIONAL „TUDOR VLADIMIRESCU”, din Târgu Jiu, unde există cel puţin 9 ore viabile pe durata 4 ani, adică titularizabile pe discipline socio-umane. Aceste ore au fost predate în anul şcolar 2013-2014, de doi colegi cu note mai mici decât mine, cu note sub 7, adică fără posibilitate de titularizare şi de o doamnă pensionară, care a predat ore de logică fără să aibă studii de specialitate. Se poate proba în acest sens prin verificarea Condicii de Prezenţă a cadrelor didactice de la Colegiul Naţional „Tudor Vladimirescu” şi vizăm în special orele de logică, argumentare şi comunicare şi pe cele de cultură ci, pentru anul şcolar 2013-2014, pentru a se identifica persoanele care au predat aceste discipline, pentru a se putea compara notele acestora cu nota obţinută de mine. Fără studii de specialitate şi fără examen de titularizare a fost doamna care a predat în anul şcolar 2013-2014 la Colegiul Auto „Traian Vuia” din Târgu Jiu. La simpla verificare a condicii de prezenţă a cadrelor didactice de la Colegiul Auto „Traian Vuia” din Târgu Jiu, se poate identifica persoana care a predat disciplina ”Logică, argumentare şi comunicare” în această unitate şcolară. şi vom afla dacă avea dreptul legal să facă acest lucru.
C.C: Cum Va permiteti (in petitia adresata mie) sa acuzati ISJ Gorj si pe omul PSD-ului, dl. Isfan, ca nu a respectat Legea Educatiei??? Dati-mi, Va rog, niste argumente…
A.N. Domnul Isfan Ion mi-a spus urmatoarele, când am fost în audienţă la dânsul:
Cel mai important argument, care vine în sprijinul celor ce le sustin, este dat de faptul că, la începutul anului şcolar 2013-2014, deşi am obţinut nota 9,4 la examenul de titularizare, am primit iniţial ore la COLEGIUL NAŢIONAL „TUDOR ARGHEZI” CĂRBUNEŞTI, din 1 septembrie 2013 până în luna ianuarie 2014 (adică doar pentru 4 luni), când titulara postului se întorcea din concediul de maternitate, deşi existau ore, chiar titularizabile (ascunse bine, cu ştirea directorilor unităţilor şcolare respective şi a Inspectoratului Şcolar Gorj). Menţionez faptul că doar insistenţele şi dorinţa de a se face dreptate a făcut posibil faptul de a primi ore la două unităţi şcolare liceale prestigioase din judeţul Gorj: COLEGIUL NAŢIONAL SPIRU HARET TITULARIZABIL, 4 ANI VIABILITATE, 9 ORE şi COLEGIUL NAŢIONAL ECATERINA TEODOROIU. Acest lucru a fost posibil după memoriile şi audienţele făcute la Preşedinţie şi Ministerul Educaţiei. Anexez documentul care atestă acest fapt. Acest document atestă rea credinţă, lipsa transparenţei şi nerespectarea legii de către Inspectoratul Şcolar Gorj şi din partea directorilor unităţilor şcolare menţionate.
C.C: Ce nereguli reclamati Dvs? O sa petitionez Min. Educatiei… Ce mi-ati sugera sa trec in petitie? Eu nu ma pricep, dat fiind ca nu sunt nici membru PSD si nici nu m-as titulariza vreodata intr-un preuniversitar de tip isfanesc…
A.N.: Faptul că se ascund ore şi acest fapt face imposibilă titularizarea tinerilor (şi a mea).
Am solicitat şi solicit următoarele acțiuni din partea Ministerului Educației Naționale:
-efectuarea unei anchete la nivelul Inspectoratului Şcolar Gorj, în special pe disciplinele socio-umane, pentru a se identifica numărul real de ore existente pe disciplinele socio-umane;
-verificarea Condicii de Prezenţă a cadrelor didactice de la Colegiul Naţional „Tudor Vladimirescu” şi la Colegiul Auto „Traian Vuia” din Târgu Jiu, mai ales in cazul orelor de logică, argumentare şi comunicare şi pe cele de cultură civică, pentru anul şcolar 2013-2014, pentru a se identifica persoanele care au predat aceste discipline, în vederea comparării notele acestora cu nota obţinută de mine, dar şi verificarea tuturor celorlalte unităţi şcolare gimnaziale şi liceale în care există discipline socio-umane.
-rezolvarea urgentă a situației mele (ţinând cont că îndeplinesc toate condiţiile legale: 9,4 titularizare, definitivat, doctorat, gradul I, ore există);
-tragerea la răspundere a celor vinovați la nivelul județului Gorj pentru abuzurile create;
-asigurarea transparenței în învățământul preuniversitar din judeţul Gorj;
Am fost invitat de domnul Ion Trămîndan, de nenumărate ori (zeci de situaţii de acest fel de la sfărşitul lunii septembrie 2014 până în prezent) la sediul Inspectoratului Şcolar GORJ, dar dumnealui nu a ajuns niciodată. Am fost amânat, minţit fără a se ţine cont de spiritul legii, corectitudine şi normalitate. Am cerut verificarea anumitor Unităţi Şcolare din judeţul Gorj, dar nu am primit nici un răspuns în care să se menţioneze concluziile controlului. Aşteptam un raspuns detaliat, corect, demn de Ministerul Educaţiei, cu o verificare serioasă, care presupune menţionarea tuturor orelor, numărul titularilor (pe disciplinele socio-umane), numărul orelor vacante după ce se asigură catedrele titularilor, numele suplinitorilor, notele acestora comparate cu nota mea, dacă sunt calificaţi sau nu pe orele pe care le predau. Vă aduc la cunoştinţă faptul că: potrivit prevederilor din Centralizatorul privind disciplinele de învăţământ, domeniile şi specializările, precum şi probele de concurs valabile pentru încadrarea personalului didactic din învăţământul preuniversitar 2014, aprobat prin OMEN nr. 3045/2014, specializarea absolvită îmi dă dreptul de a mă titulariza astfel:
– cultură civică – studii sociale, la nivel liceal;
– filosofie; logică, argumentare şi comunicare, la nivel liceal;
– filosofie; logică, argumentare şi comunicare – studii sociale, la nivel liceal;
– cultură civică, la nivel gimnazial, învăţământ profesional;
Cu toate acestea, titularizarea mea nu e posibilă din cauza tuturor motivelor pe care le-am enumerat in discutia noastra. Nu e corect, mai mult consider ca e abuziv si ilegal ce se intampla.
Mai multe despre haosul din inavtamantul gorjean, cititi pe Blogul lui Cuteanu.